Χρησιμοποιούμε cookies για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε στη χρήση των cookies μας. Οκ Συμφωνώ!

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Το μάθημα αποσκοπεί να παρουσιάσει και να αναλύσει τις βασικές αρχές και τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της ανάπτυξης λογισμικού. Η παρουσίαση γίνεται από την οπτική της βιομηχανικής διαδικασίας με την έννοια της παραγωγής προϊόντων λογισμικού που προκύπτουν από διαδοχικές διεργασίες, με δυνατότητες αυτοματοποίησης, και υπόκεινται σε έλεγχο της ποιότητας τους. Η κατανόηση εκ μέρους των φοιτητών των βασικών αρχών που διέπουν την ανάπτυξη προϊόντων λογισμικού, τον κύκλο ζωής τους και τα προβλήματα της διαδικασίας ανάπτυξης. Να ενημερωθούν σχετικά με τις υπάρχουσες μεθοδολογίες που αποσκοπούν στη εξάλειψη των προβλημάτων και καθιστούν την ανάπτυξη λογισμικού μια βιομηχανική διαδικασία. Να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα ποιότητας και ωριμότητας των διαδικασιών. Να κατέχουν τα διάφορα μοντέλα κύκλου ζωής του λογισμικού. Να αναπτύξουν την ικανότητα εφαρμογής τεχνικών ανάπτυξης λογισμικού με τη χρήση εργαλείων CASE.




Γενικές Ικανότητες:

Οι ικανότητες που πρέπει να αποκτήσει ο πτυχιούχος και στις οποίες αποσκοπεί το μάθημα είναι:

  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.




Περιεχόμενο Μαθήματος:

  • Εξέλιξη της ανάπτυξης λογισμικού.
  • Βασικές έννοιες τεχνολογίας λογισμικού.
  • Η ανάπτυξη λογισμικού ως βιομηχανική διαδικασία.
  • Κύκλος ζωής προϊόντων λογισμικού και μοντέλα κύκλου ζωής.
  • Περιγραφή και ανάλυση της διαδικασίας παραγωγής λογισμικού.
  • Μεθοδολογίες ανάπτυξης λογισμικού (data flow approach, information modeling approach, object oriented software development).
  • Μοντελοποίηση διεργασιών ανάπτυξης λογισμικού (συλλογή και ανάλυση απαιτήσεων, καθορισμός προδιαγραφών, σχεδίαση – ανάπτυξη – έλεγχος - ενοποίηση λογισμικού).
  • Συντήρηση λογισμικού.
  • Επαναχρησιμοποίηση λογισμικού .
  • Αξιολόγηση, Έλεγχος και Παραλαβή συστημάτων.
  • Γενικά περί Διοίκησης έργων λογισμικού και Διασφάλιση Ποιότητας .
  • Ωριμότητα των διαδικασιών ανάπτυξη λογισμικού και το μοντέλο Capability Maturity Model (CMM) του Software Engineering Institute (SEI-CMU).
  • Εργασία (project) ανάπτυξης εφαρμογής λογισμικού.
  • Εργαστήριο Μαθήματος: Εκτέλεση κατάλληλων εργαστηριακών ασκήσεων για την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων, την εκμάθηση απλών εργαλείων υποστήριξης της ανάπτυξης (C language preprocessor, sccs, make, awk, κλπ.) και την εξοικείωση με περιβάλλον ανάπτυξης τεχνολογίας CASE. Χρήση UML.