Χρησιμοποιούμε cookies για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Αν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε στη χρήση των cookies μας. Οκ Συμφωνώ!

EFOS

Φορέας χρηματοδότησης: Φορέας χρηματοδότησης: Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ), ΕΣΠΑ 2014 – 2020, Δράση «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ»

Επιστημονικώς Υπεύθυνος: Γρηγόριος Δουμένης

Ιστοσελίδα: εδώ

Σκοπός του ερευνητικού έργου EFOS είναι η σχεδίαση, ανάπτυξη, πιλοτική εφαρμογή και αξιολόγηση ενός καινοτόμου, αξιόπιστου, χαμηλού κόστους, φορητού και ενεργειακά αυτόνομου συστήματος συλλογής μετρήσεων ατμοσφαιρικών στατικών ηλεκτρικών πεδίων, το οποίο θα μπορεί να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει πάνω σε πλοία. Οι μετρήσεις αυτές θα χρησιμοποιούνται για την αξιόπιστη πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών σε συνδυασμό με δεδομένα που θα συλλέγονται από το ανεμόμετρο του πλοίου αλλά και από αισθητήρες ατμοσφαιρικής πίεσης, θερμοκρασίας και υγρασίας. Το EFOS βασίζεται σε πρωτοποριακό συνδυασμό διεπιστημονικής έρευνας (Multidisciplinary Research) περιλαμβάνοντας τα ακόλουθα:

  • Την κύρια μονάδα καταγραφής μετρήσεων ατμοσφαιρικών στατικών ηλεκτρικών πεδίων σε συνδυασμό με μετρήσεις ατμοσφαιρικής πίεσης, θερμοκρασίας, υγρασίας και ανεμολογικών χαρακτηριστικών.
  • Το σύστημα θα εγκατασταθεί σε εμπορικά ποντοπόρα πλοία, λειτουργώντας με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Για το λόγο αυτό θα είναι ενεργειακά αυτόνομο παρουσιάζοντας χαμηλή κατανάλωση ισχύος ενώ θα επιδιωχθούν μικρές διαστάσεις.
  • Αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη μιας αποδοτικής μονάδας διαχείρισης ισχύος βασισμένης σε ανανεώσιμες πηγές (ηλιακούς συλλέκτες, εφαρμογή τριβοηλεκτρικού και θερμοηλεκτρικού φαινομένου) για να διατηρεί την ενεργειακή της αυτονομία.
  • Θα περιλαμβάνει κατάλληλη μονάδα επεξεργασίας και ασύρματης μετάδοσης των δεδομένων μετρήσεων, μέσω του «συστήματος τηλεματικής πλοίων» της ΜΗΤΙΣ, ώστε να επιτρέπει την καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγησή τους.
  • Θα δημιουργηθεί με αυτόν τον τρόπο μια μεγάλη δεξαμενή συμπεριφορικών δεδομένων μετρήσεων (behavioral data), τα οποία, αφού ελεγχθούν ως προς την αξιοπιστία τους, θα εμπλουτίζονται διαρκώς με την εγκατάσταση του EFOS σε αυξανόμενο αριθμό πλοίων. Τα δεδομένα αυτά θα αποτελέσουν κατά συνέπεια την βάση αναφοράς (baseline) για την ενσωμάτωση και σύγκρισή τους με τα υφιστάμενα αριθμητικά μοντέλα πρόγνωσης καιρικών φαινομένων.